פיננדה מציעה פתרונות שמבוססים על אחת משתי הפלטפורמות הבאות: הענן של פיננדה ותוכנת המחשב השולחני.
אנו מציינים "ענן" כדי להתייחס לפתרון מבוסס הענן של פיננדה (האפליקציות) - אפשרות זו עושה שימוש בשרתים של החברה ולא מצריכה התקנה של התוכנה במחשב עצמו (רק התקנה של האפליקציה במכשיר הסמארטפון). נציין "תוכנת מחשב" כדי להתייחס לתוכנת המחשב השולחני של פיננדה. לקוחות שמסנכרנים את תוכנת המחשב השולחני עם הענן של פיננדה עושים שימוש בשתי הפלטפורמות. שאלות בנושאי פרטיות ואבטחה.

מה ההבדל בין אפליקציות פיננדה לתוכנת המחשב ?

תוכנת המחשב של פיננדה מביאה לכם את כל יכולות הניהול הפיננסי של פיננדה אליכם למחשב וכל הנתונים נשמרים רק אצלכם, במחשבכם האישי. הפצת תוכנת המחשב של פיננדה הסתיימה - פרטים נוספים

האפליקציות של פיננדה מביאות לכם את הניהול הפיננסי לכף היד. באופן זה כל המידע נמצא אתכם, זמין בכל זמן ומכל מקום. רוצים לבדוק מהי יתרת החשבון שלכם? רוצים לראות כמה כסף נשאר לכם בתקציב החודשי להוציא על בגדים? האפליקציה תיתן לכם את התשובה איפה שלא תהיו (בתנאי שיש לכם קשר לאינטרנט כמובן :-). נתוני האפליקציה נשמרים בענן של פיננדה. פרטים נוספים.

רק אפליקציה ? רק תוכנת מחשב ? גם וגם ?

איך שרק תרצו :-)

פיננדה נותנת לכם לבחור את הפתרון שמתאים עבורכם. תוכלו להשתמש בתוכנת המחשב בלבד כאשר כל הנתונים נשמרים רק אצלכם במחשבכם הפרטי. אם אתם רוצים להשתמש רק באפליקציה תוכלו לעשות בה שימוש ללא קשר לתוכנת המחשב, כלומר תוכלו להשתמש באפליקציה בלבד. אלו מכם שירצו בכך יוכלו ליהנות מכל העולמות ולהשתמש גם בתוכנת המחשב וגם באפליקציה כשהנתונים מסונכרנים בין תוכנת המחשב לענן של פיננדה.

סיסמת החשבון שלי השתנתה - איך אני מעדכן זאת באפליקציית פיננדה ?

כאשר אתם משנים את הסיסמה שלכם בכניסה לאתר המוסד הפיננסי או כאשר משתנה פרט זיהוי אחר תוכלו לעדכן זאת בקלות בפיננדה. לשם כך הפעילו את אפליקציית פיננדה, ליחצו על הכפתור "החשבונות שלי" וביחרו בחשבון שאת פרטי הגישה שלו אתם מעוניינים לעדכן. במסך שיופיע עם תנועות החשבון, ליחצו על כפתור עריכת החשבון - כפתור עם ציור של עיפרון שמופיע בראש הדף. במסך עריכת חשבון תלחצו על האפשרות של שינוי פרטי הגישה לחשבון, הקלידו את פרטי הגישה החדשים, וליחצו על הכפתור "עדכן נתוני חשבון".

שימו לב: אם אתם משתמשים באפליקציית פיננדה ממספר מכשירים, יהיה עליכם לעדכן את פרטי הגישה בכל אחד מהמכשירים.

איך מסנכרנים את תוכנת המחשב עם הענן של פיננדה ?

במידה ותבחרו בכך באפשרותכם לסנכרן את תוכנת המחשב שלכם עם הענן של פיננדה. שימו לב שפיננדה לא תסנכרן את הנתונים שלכם אם לא תבחרו בכך ולא תבצעו זאת באופן מפורש. דגשים חשובים:

  • הסנכרון מבוצע באופן מאובטח תוך שימוש בתקשורת מוצפנת SSL
  • משך הסנכרון תלוי במספר גורמים וביניהם כמות הנתונים שמועברת בין הענן ותוכנת המחשב, מהירות החיבור לאינטרנט וביצועי המחשב. משך הסנכרון של פרופיל שמסונכרן לענן של פיננדה בפעם הראשונה צפוי להיות ארוך יותר (בהתאם לגודל הפרופיל) ביחס לסנכרונים שיבוצעו בהמשך בהם יעודכנו רק השינויים במחשב ובענן.
  • בכל פעם שתפתחו או תסגרו את תוכנת המחשב המקושרת לענן יבוצע סנכרון של הנתונים כדי לוודא שהשינויים עוברים בצורה מלאה בין הענן ותוכנת המחשב. אם לא בוצעו שינויים מדובר בסנכרון קצר שנמשך בדרך כלל פחות מ-10 שניות.
  • אין אפשרות להשתמש בעדכונים מתוזמנים בתוכנת המחשב לאחר סנכרון הנתונים לענן.
  • למשתמשים שעושים שימוש באפליקציה לצורך ניהול המזומנים אנו ממליצים לבטל את הסימון של התייחסות להעברות מזומן כהוצאה בתוכנת המחשב.
  • במידה ואתם מעדכנים את חשבונותיכם גם מהאפליקציה וגם מתוכנת המחשב יש להקפיד שאפשרות בחירת החשבונות תהיה זהה באפליקציה ובתוכנה (אפשרות זו מאפשרת לכם לעדכן רק חלק מהחשבונות המשתמש שלכם כמוסבר בקישור זה).
  • אם במהלך הסנכרון ארעה תקלה אנו ממליצים לכם לוודא שיש חיבור יציב לאינטרנט ולנסות ללחוץ שוב על כפתור הסנכרון שבתיבת הסנכרון בה אתם נמצאים. במידה והבעיה נמשכת גם לאחר מספר ניסיונות סנכרון נוספים ולא מדובר בבעיה של חיבור לרשת האינטרנט אנא ראו את ההסבר שבקישור זה.

הנחיות לסנכרון משתמש חדש (כלומר המשתמש לא קיים בענן של פיננדה)

  1. הפעילו את תוכנת המחשב של פיננדה
  2. גשו לתפריט הקובץ וליחצו על כפתור הסנכרון לענן
  3. ודאו שהאפשרות "משתמש חדש" מסומנת ועיקבו אחר ההנחיות שבמסך זה

הנחיות לסנכרון משתמש קיים (כלומר המשתמש כבר קיים בענן של פיננדה)
אם כבר קישרתם את התוכנה לענן של פיננדה הסנכרון יבוצע באופן אוטומטי בכל הפעלה וסגירה של התוכנה ואינכם צריכים לעשות דבר

  1. הפעילו את תוכנת המחשב של פיננדה
  2. גשו לתפריט הקובץ וליחצו על כפתור הסנכרון לענן
  3. סמנו את האפשרות "משתמש קיים", הקלידו את פרטי המשתמש שלכם וליחצו על כפתור הסנכרון

ראו גם המלצות חשובות לסנכרון חלק ומהיר בבלוג של פיננדה

איך ניתן לסנכרן בין כמה מחשבים באמצעות הענן של פיננדה ?

הענן של פיננדה מאפשר לכם לסנכרן בין מספר מחשבים בהם מותקנת תוכנת המחשב של פיננדה. בכדי שהסנכרון יעבור בהצלחה יש לשים לב לדגשים הבאים ולפעול בהתאם להנחיות שמופיעות אחריהן.

דגשים

  • פיננדה אינה תומכת בריבוי משתמשים (Multi-User). סנכרון הנתונים בין מחשבים שונים יתבצע בהצלחה רק בתנאי שהשינויים אינם מבוצעים בו זמנית במחשבים השונים. דוגמאות:

    התרחיש הבא יעבוד בהצלחה: גברת ישראלי סינכרנה את המחשב שלה עם הענן של פיננדה בשעה 7 בבוקר. בשעה 9 בבוקר מר ישראלי סינכרן את המחשב שבמשרד שלו עם אותו משתמש בענן בו השתמשה גברת ישראלי מוקדם יותר. מר ישראלי עשה מספר עדכונים בתוכנה ועם סגירת תוכנת פיננדה בוצע סנכרון מוצלח נוסף מול הענן של פיננדה (בסנכרון זה עודכן הענן בשינויים שעשה מר ישראלי). בשעה 10 נכנסה גברת ישראלי למחשב שלה וסנכרנה אותו עם הענן של פיננדה. השינויים שעשה מר ישראלי עודכנו אצלה בהצלחה. בדוגמה זו השינויים בוצעו בזמנים שונים במחשבים השונים ולאחר כל שינוי בוצע סנכרון לענן של פיננדה - לכן הכל עבד בהצלחה :-)

    התרחיש הבא יגרום לכישלון: גברת ישראלי סינכרנה את המחשב שלה עם הענן של פיננדה בשעה 7 בבוקר. בשעה 9 בבוקר מר ישראלי וגברת ישראלי פתחו את תוכנת פיננדה - כל אחד מהמחשב שלו - וכל אחד מהם עשה מספר עדכונים בתוכנה. עם סגירת תוכנת פיננדה בוצעו סנכרונים מול הענן של פיננדה משני המחשבים. סנכרונים אלה לא יעברו בהצלחה כיוון שהשינויים בוצעו בו זמנית ובעקבות זאת ייתכן וחלק מהמידע שעודכן יילך לאיבוד :-(

  • כל רישיון שנרכש לתוכנת פיננדה הינו בגין התקנה אחת ומתאים למחשב יחיד (המחשב ממנו בוצעה רכישת הרישיון). בהתאם לכך, לשימוש בפיננדה ממספר מחשבים יש לרכוש רישיון לכל התקנה של התוכנה.
  • יש לוודא שבכל המחשבים עושים שימוש באותו הפרופיל שלכם בפיננדה. בכדי שתהיו בטוחים בכך אנו ממליצים לייצא את הפרופיל שלכם ממחשב אחד ולייבא אותו ליתר המחשבים לפני שתבצעו את הסנכרון בפעם הראשונה. הסבר על ייבוא וייצוא פרופיל מופיע בקישור זה.

  • יש לסנכרן את כל המחשבים תוך שימוש באותו חשבון משתמש בענן פיננדה (כלומר יש להזדהות עם אותה כתובת דוא"ל). פרטים על סינכרון תוכנת המחשב מופיעים בקישור זה.

  • פיננדה תבצע סנכרון של הנתונים שלכם עם הענן בכל פעם שתפעילו את התוכנה ותסגרו אותה באחד המחשבים.יש לוודא שהסנכרון מתבצע בהצלחה. במידה והיתה בעיה יש לסגור את התוכנה ולנסות מחדש. בכל מקרה אין לעשות שינויים בתוכנה במקרה של כישלון בסנכרון שכן הדבר עלול לגרום לכך שחלק מהמידע שלכם יאבד

  • יש לוודא שהשעה שמציגה לכם מערכת ההפעלה מכוונת בכל אחד מהמחשבים. בפרט חשוב לוודא שבכל המחשבים השעון מכוון לפי אזור זמן ישראל/ירושלים כמוסבר בקישור זה.

הנחיות

  1. ביחרו את המחשב בו יש לכם את הפרופיל העדכני ביותר וסנכרנו את הפרופיל הזה בהתאם להנחיות סנכרון פרופיל למשתמש חדש
  2. עם סיום הסנכרון סיגרו את תוכנת פיננדה והפעילו אותה מחדש
  3. גשו לתפריט הקובץ ולחצו על הכפתור "ייצוא" - שימרו את קובץ הארכיון של הפרופיל שזה עתה סינכרנתם עם הענן

    באפשרותכם לחזור על שני הצעדים הבאים (4,5) בכל אחד מהמחשבים הנוספים שאתם רוצים לסנכרן עם הפרופיל שלכם:

  4. העתיקו את קובץ הארכיון שייצאתם בצעד הקודם למחשב אחר שאתם מעוניינים שיסונכרן לענן וייבאו את קובץ הארכיון בעזרת הכפתור "ייבוא" שבתפריט הקובץ
  5. כל מה שנשאר זה לקשר גם את המחשב הזה לענן. הפעם הקישור מבוצע בהתאם להנחיות סנכרון פרופיל למשתמש קיים כאשר אתם עושים שימוש באותו שם משתמש עמו נרשמתם לענן בצעד הראשון
איך קובעים תקציב וארנק ראשיים לסנכרון עם הענן ?

תוכנת המחשב של פיננדה מאפשרת לכם לתכנן מספר תקציבים ולנהל מספר חשבונות מזומן (ארנקים). עם זאת האפליקציה תציג לכם רק תקציב אחד ורק ארנק אחד - את אלו שמוגדרים אצלכם כראשיים. כדי להגדיר מהו הארנק הראשי ומהו התקציב הראשי שלכם, יש לגשת לתפריט הקובץ בתוכנת המחשב של פיננדה וללחוץ על כפתורה האפשרויות. בתיבה שתיפתח ביחרו את הארנק הראשי מבין רשימת חשבונות המזומן שלכם ולאחר מכן ביחרו את התקציב הראשי שלכם. לאחר שסימנתם את הבחירות שלכם ליחצו על "אשר" וסגרו את התוכנה על מנת שיתבצע סנכרון אוטומטי והענן יעודכן בשינויים שעשיתם.

לרשותכם מגוון אמצעי הדרכה ותמיכה
הקלידו את השאלה בתיבת החיפוש