מהיום הראשון בו הקמנו את פיננדה היה לנו ברור שאבטחת הנתונים היא בעדיפות עליונה. האמון שרוכשים כלפינו הלקוחות הוא מהנכסים החשובים לנו ביותר ומאז הקמת פיננדה הושקעו ומושקעים מאמצים רבים בכדי לספק ללקוחותינו אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, כמתבקש ממי שמתעסקים במידע פיננסי.

כפי שפרסמנו בפוסט קודם, היום בו תוכלו להוריד אפליקציות שיאפשרו להשתמש בפיננדה מכל מקום הולך ומתקרב והשימוש באפליקציות יערב שמירה של הנתונים בענן של פיננדה. בפוסט הזה נתמקד בהיבטי אבטחה הקשורים לתוכנת הדסקטופ של פיננדה ואת הענן נשאיר לפוסט שנפרסם בהמשך הדרך. בפתרון הנוכחי של פיננדה, תוכנת מחשב שולחני שמותקנת על המחשב של המשתמש כשכל הנתונים נשמרים במחשב הפרטי שלו, לנו בפיננדה אין שום גישה לנתונים. פתרון שכזה מציב יותר אתגרים בפיתוח ואולי יהיו כאלה שיראו בו פתרון שמרני, אבל למשתמשים הוא מספק שליטה מלאה בנתונים שלהם כשהכל נשמר רק אצלם. הורדות הנתונים מאתרי המוסדות הפיננסיים השונים מתבצעות מהמחשב של המשתמש ישירות אל מול אתר המוסד הפיננסי, כשפרטי הגישה נשמרים רק במחשב האישי של המשתמש.

חשוב לציין שבאופן זה, כאשר לנו בפיננדה אין את הנתונים של המשתמש, ייתכנו מקרים נדירים בהם הורדת נתונים מאתר כלשהו נכשלת וללא שיתוף פעולה מצד המשתמש לא נוכל להגיע לפתרון הבעיה. בעיות שכאלה לפעמים דורשות קצת זמן עד שהן נפתרות אבל לכל אורך הדרך מקרים בהם המשתמש שיתף עמנו פעולה נפתרו בהצלחה.

לאבטחה בתוכנת פיננדה יש שני היבטים מרכזיים: אבטחת הנתונים שמאוחסנים על המחשב של המשתמש ואבטחת ההתקשרות עם אתרי המוסדות הפיננסיים השונים. נתייחס לכל אחד מהיבטים אלה בנפרד.

אבטחת ההתקשרות עם אתרי המוסדות הפיננסיים השונים – ההתקשרות לאתרים השונים נעשית באופן זהה לאופן בו אתם מבצעים את ההתקשרות מהדפדפן שלכם ותוך שימוש בפרוטוקולים ובסטנדרטים שמחייבת התקשרות שכזו אל מול אתרי המוסדות הפיננסיים. כל התקשרות להורדת נתונים נעשית בצורה מוצפנת תוך שימוש ב SSL . למעשה פיננדה מספקת לכם רמה נוספת של אבטחה מעבר למה שמספקים הדפדפנים – עם פיננדה אתם מוגנים מהונאת פישינג – הונאה בה אתם מוסרים את פירטי הגישה שלכם לאתר שרק נראה כמו אתר הבנק אבל בפועל מדובר באתר זדוני – ואתם יכולים להיות בטוחים שההתקשרות נעשית רק אל מול אתר המוסד הפיננסי המאומת באופן מאובטח. פיננדה מעניקה לכם גמישות מלאה ומאפשרת לטעון נתונים גם בצורה ידנית מקבצי אקסל.

אבטחת הנתונים שמאוחסנים על המחשב שלכם – כיוון שפיננדה נמצאת במחשב שלכם חלק משמעותי באבטחה נמצא בידיים שלכם – אתם יודעים איפה נמצא המחשב שלכם ולמי יש גישה אליו. פיננדה מספקת רובד נוסף של אבטחה המאפשר למשתמש להגדיר סיסמה ובאופן זה להצפין את הנתונים שלו כך שרק מי שיודע את הסיסמה יוכל להיחשף לנתונים. וכמו תמיד לכל דבר יש מחיר – גישה לנתונים מוצפנים דורשת בדרך כלל מעט יותר זמן ואם שכחנו את הסיסמה כל הנתונים הולכים לאיבוד. חשוב להדגיש את זה שאין דרך לגשת לנתונים המוצפנים ללא הסיסמה ושאין דרך לשחזר אותה. כמובן שכאשר מגדירים מספר פרופילים בפיננדה ניתן להגדיר לכל פרופיל סיסמה משלו.

כדאי לציין שכתוכנת מחשב אישי מומלץ תמיד לדאוג לכך שאתם מורידים את העדכונים החשובים למערכת ההפעלה שלכם – חלק משמעותי מהעדכונים השוטפים שמשוחררים ל Windows מטפלים בנושאי אבטחה – וכמובן שמומלץ לעשות שימוש בתוכנת אנטי וירוס.

שלא כמו פתרונות אחרים בעולם הפועלים בתחום הפיננסי ועוסקים בהורדת נתונים, אנו בפיננדה לא משתמשים בשירותי צד שלישי לביצוע הורדת הנתונים ומפתחים את הכל בעצמנו. זה מספק לנו שליטה מלאה בקוד ויכולת לספק פתרון ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו. כחברה שאבטחת המידע עמדה תמיד לנגד עיניה וכמי שנותנת לנושא האבטחה חשיבות עליונה ודואגת לשמירה והגנה על פרטיות המשתמשים שלה, פיננדה תמשיך ותשקיע את מלוא המאמצים כדי לספק לכם המשתמשים פתרון שתרגישו בטוחים להשתמש בו ושיספק לכם את ההגנה שאתם זקוקים לה.