אז אחרי דרך ארוכה הבנקאות הפתוחה מגיעה 🎉 בשנים האחרונות פרסמנו עדכונים לגבי הבנקאות הפתוחה בפייסבוק, בבלוג ובמייל ואנו שמחים לבשר שבמסגרת המחזור הראשון של הענקת רישיונות, רשות ניירות ערך העניקה לפיננדה רישיון למתן שירות מידע פיננסי ובמילים אחרות רישיון לבנקאות הפתוחה. הבנקאות הפתוחה נועדה להסדיר את האופן בו לקוחות בנקים וחברות כרטיסי אשראי משתפים צדדים שלישיים, דוגמת פיננדה, במידע הפיננסי שלהם. זה יאפשר למשתמשי MyFinanda להוסיף חשבונות וכרטיסים בצורה קלה וללא צורך בפרטי הגישה.

המעבר לבנקאות הפתוחה יתבצע בצורה פשוטה – ברגע שנעביר בנק או חברת כרטיסים לבנקאות הפתוחה, כבר לא תצטרכו להקליד את פרטי הגישה. פשוט תגשו ל- MyFinanda והאפליקציה כבר תעביר אתכם אוטומטית לאפליקציית הבנק, שם תתבקשו לתת את אישורכם להעברת הנתונים לפיננדה. רוצים להעמיק יותר? מוזמנים לסקור את המושגים המרכזיים של הבנקאות הפתוחה.

הבנקאות הפתוחה יצאה לדרך כבר באפריל 2021 אבל עד עכשיו הוגבלה לארגונים המפוקחים על ידי בנק ישראל (ארגונים כגון  בנקים וחברות כרטיסי אשראי). כחברה שבונה ומספקת פתרונות גם לארגונים כאלו, פיננדה הינה החברה הראשונה לפעול בבנקאות הפתוחה (ועושה זאת כבר תקופה ארוכה). אנחנו שמחים שבקרוב נוכל לפעול בבנקאות הפתוחה גם למשתמשי MyFinanda. המעבר לבנקאות הפתוחה למשתמשי MyFinanda יהיה הדרגתי בהתאם לשלבים הבאים:

בשלב הראשון נוסיף תמיכה במוסדות חדשים דוגמת פפר ובנק ירושלים

בשלב השני נוסיף תמיכה בחברות הכרטיסים

בשלב השלישי נוסיף תמיכה בכל יתר הבנקים

ביצוע השלבים צפוי להתבצע במהלך החודשים הקרובים וכמו תמיד נפרסם על כך הודעות ועדכונים בדף הפייסבוק שלנו.

תוהים למה התהליך צפוי להימשך חודשים? זה מעל לעשור שפיננדה משרתת עשרות אלפי משתמשים מדן ועד אילת וכמו שאתם יודעים אנחנו דואגים לעדכון נתונים יציב ואמין וחשוב לנו לשמור על המוניטין הזה. למרות שהבנקאות הפתוחה יצאה לדרך לפני יותר משנה, בשלב הנוכחי יש עדיין חבלי לידה ולא הכל עובד חלק. לכן המעבר יהיה הדרגתי והשאיפה שלנו היא להעביר את משתמשי MyFinanda לפעילות מול בנקים שמספקים תמיכה ראויה, יציבה ואמינה בבנקאות הפתוחה. סקירה מעמיקה יותר פרסמנו בקישור זה.

בנוסף, פיננדה מספקת ללקוחות האפליקציה כבר שנים נתונים על חשבונות עו״ש, כרטיסים, השקעות, משכנתאות ועוד. אבל הבנקאות הפתוחה מוגבלת כיום בסוגי הנתונים ואנחנו לוקחים גם את זה בחשבון. למשל, בהתאם לאבני הדרך של הבנקאות הפתוחה, ניירות ערך יתווספו רק ביוני 2023.

כל תוכנית נתונה לשינויים וכפי שהסברנו לא הכל תלוי בנו. אנו בפיננדה נעשה את המירב כדי לקדם את הבנקאות הפתוחה בקרב משתמשי MyFinanda ולהמשיך לעזור לכולם לשלוט בכסף ולחסוך.