פוסט זה מתייחס לתוכנת המחשב של פיננדה שהפצתה הסתיימה בשנת 2016 והיא כבר אינה נתמכת – הפוסט הוא חלק מהארכיון ותוכנו אינו רלוונטי
רוצים להשתמש בפיננדה כדי לנהל גם את משק הבית וגם את העסק שלכם? דואגים להורים ורוצים לעקוב אחרי החשבונות שלהם? או אולי אתם רוצים לעזור לילדים? בכל המצבים האלה חשוב להפריד בין הפעילות הפיננסית של כל אחד מהגורמים – הרי ברור שאם נערב בהוצאות שלנו חשבונות אחרים נהיה בבלאגן. בדיוק בשביל זה המהדורות המתקדמות של פיננדה מאפשרות לכם ליצור פרופילים.

בעזרת פרופילים נוכל לספק מענה מלא לכל מטרה שאנחנו צריכים תוך הפרדה מלאה בין החשבונות השונים. לדוגמה, נוכל ליצור פרופיל אחד בשביל משק הבית שלנו, פרופיל נוסף לעסק ופרופיל נוסף להורים. בכל פרופיל ננהל את החשבונות ששייכים לפעילות שלו ואת התקציב שמתאים לו. באופן זה כאשר נסתכל בפרופיל נקבל תמונת מצב ברורה ומדוייקת שמתייחסת רק לפעילות הפיננסית שאנחנו מנהלים בו.

החשיבות לשימוש בפרופילים נובעת מהצורך להפריד בין הפעילויות הפיננסיות השונות על מנת שנוכל להבין מה קורה בכל אחד מהגורמים השונים שאנחנו מנהלים. תארו לעצמכם מצב בו אתם מנהלים ביחד גם את החשבונות שלכם וגם את החשבונות של ההורים שלכם – כשתרצו לבדוק כמה הוצאתם החודש תצטרכו להשקיע זמן ומאמץ בשביל  להבין איזה מהפעולות הן שלכם ואיזה לא. כדי לחסוך לכם את כאב הראש הזה ולעשות הכל פשוט יותר פיננדה מאפשרת לכם להשתמש בפרופיל שונה לכל מטרה.

בכל פרופיל ננהל את החשבונות והכרטיסים ששייכים לו ואת התקציב שלו. נוכל גם לתת לכל פרופיל סיסמה משלו. יצירת פרופיל חדש והמעבר בין הפרופילים השונים מתבצעת בלחיצת כפתור: כדי ליצור פרופיל ניגש לתפריט הקובץ ותחת הכותרת "פרופילים" נלחץ על הכפתור "חדש". כל מה שנשאר זה לתת שם לפרופיל – רצוי לתת שם שמתאר אותו בצורה פשוטה וברורה (למשל "אבא ואמא"). רוצים לעבור מפרופיל אחד לשני? בתפריט הקובץ נלחץ על "שינוי" שמתחת לכותרת "פרופילים" וננווט לפרופיל אליו אנחנו רוצים לעבור. שימו לב שהתיבה תיפתח כשהיא מציגה את ספריית הפרופילים שלכם – כדי לעבור פרופיל תיכנסו לספרייה שלו ותפתחו את קובץ הקטלוג שמופיע בו (קובץ עם סיומת fct).

לסיום נציין כי שימוש בתזמונים אפשרי רק בפרופיל ברירת המחדל שקבעתם במהלך התקנת התוכנה.