פוסט זה מתייחס לתוכנת המחשב של פיננדה שהפצתה הסתיימה בשנת 2016 והיא כבר אינה נתמכת – הפוסט הוא חלק מהארכיון ותוכנו אינו רלוונטי
קניתם עוגה לאירוע במשרד ושילמתם מכרטיס האשראי הפרטי שלכם? לקחתם מונית לפגישה ושלמתם במזומן? ואולי פשוט קניתם מדפסת לעסק הביתי שלכם ושילמתם מהחשבון המשפחתי? כאשר אתם משלמים מהכסף הפרטי שלכם על הוצאות עסקיות תרצו לסמן את ההוצאות האלה כך שבעתיד תוכלו לראות אותן בקלות, להפיק דו"ח חודשי מסכם ולוודא שקבלתם את ההחזרים שמגיע לכם. בדיוק לשם כך פיננדה מאפשרת לכם לסמן כל תנועה כהוצאה עסקית.

הפוסט הזה פונה לאלו מכם שמנהלים בפיננדה את משק הבית שלהם ושמוצאים את עצמם משלמים מכספם על הוצאות עסקיות. נסביר איך ניתן לנהל זאת בצורה פשוטה וחכמה כך שתמיד תהיו במעקב לגבי הוצאות אלו וההחזרים שקבלתם ממקום העבודה.

הפעולה הראשונה שנרצה לעשות היא לאתר את התנועות שאותן אנו רוצים לסמן כהוצאה עסקית. לאחר שאיתרנו תנועה כזו נוכל לסמן אותה מייד כהוצאה עסקית: במסך ניהול תנועות נסמן את שורת התנועה ונלחץ על כפתור העריכה – כפתור עם ציור של עיפרון בצד השמאלי של שורת התנועה. במסך עריכת התנועה נסמן את התיבה של "הוצאה עסקית". אם אנחנו מפצלים תנועה נוכל לסמן את ההוצאה העסקית ברמת פריט הפיצול (כלומר לחלק מפריטי הפיצול נסמן "הוצאה עסקית" ובאחרים לא, בהתאם למה שנרצה) – הסימון מתבצע במסך הפיצול. פיננדה גם מעניקה לכם את היכולת לתכנן מראש הוצאות עסקיות – כשתוסיפו תנועה מתוכננת תוכלו לסמן אותה (או את הפיצול שלה) כהוצאה עסקית.

אז סימנו את כל ההוצאות העסקיות שלנו. מה עכשיו ?

איתור הוצאות עסקיות
במסך ניהול תנועות תוכלו לראות באופן מיידי את כל ההוצאות העסקיות שלכם לכל חשבון. ליחצו על כפתור האפשרויות הנוספות שמעל טבלת התנועות (גלגל שיניים צהוב מימין לתיבת החיפוש), בתיבת הבחירה של התצוגה ביחרו ב"עסקיות" וליחצו על הכפתור "הרחב" שלצידה. כל ההוצאות העסקיות ייפתחו בטבלת התנועות.

דו"ח הוצאות עסקיות
רוצים סיכום של כל ההוצאות העסקיות שלכם מכל החשבונות ? רוצים להפיק דו"ח הוצאות חודשי ? במיוחד לשם כך יצרנו עבורכם את דו"ח ההוצאות העסקיות שמשולב במהדורות המתקדמות של פיננדה. תוכלו להפיק את הדו"ח בקלות ולהגדיר את החשבונות, התקופה ואפשרויות מתקדמות נוספות.

איך מטפלים בהחזר ההוצאות
החזר ההוצאות העסקיות מופיע בחשבון שלנו – מה עכשיו ? ראשית תרצו לוודא שההחזר מסווג באותו אופן בו סיווגתם את ההוצאה העסקית שלכם. נסביר: אם היתה לכם הוצאה עסקית על מסעדה אז כשתבדקו כמה הוצאתם על מסעדות ההוצאה הזו תיכלל בחישוב. אבל עם קבלת ההחזר תהיו מעוניינים לנטרל אותה – לכן יש לסווג את ההחזר גם כן כמסעדה ובכך שתי הפעולות יקזזו אחת את השנייה. אתם מוזמנים ללמוד עוד על סיווג בפוסט על ענפים וסוגי ענפים בפיננדה.

בנוסף ייתכן ותרצו לסמן שקיבלתם את ההחזר על ההוצאה שלכם – תוכלו להוסיף בקלות תוית גם להוצאה וגם להחזר שלה כך שיהיה לכם ברור במה מדובר, למשל נרשום "רכישת מדפסת" בהוצאה ו"החזר רכישת מדפסת" בהחזר. התוויות יופיעו בכל דו"ח שנפיק וילוו את התנועות בכל מקום, מה שיאפשר לנו להבין בקלות במה מדובר.

לסיכום, המהדורות המתקדמות של פיננדה מאפשרות לכם ניהול מלא של משק הבית וגם את ההוצאות העסקיות שלכם, שמתבצעות מהחשבון הפרטי, תוכלו לנהל בצורה נוחה וחכמה.