פוסט זה מתייחס לתוכנת המחשב של פיננדה שהפצתה הסתיימה בשנת 2016 והיא כבר אינה נתמכת – הפוסט הוא חלק מהארכיון ותוכנו אינו רלוונטי
בימינו, עם השיפור בטכנולוגיות האכסון והזמינות של כוננים קשיחים בעלי נפח גדול ובמחירים סבירים, המקום על הדיסק הקשיח לא מהווה בעיה – בפרט כשמדובר בתוכנה כמו פיננדה. אם בכל זאת אתם לחוצים במקום, או סתם אם מתחשק לכם לפנות קצת נפח על הדיסק, הפוסט הזה מיועד לכם.

נתחיל עם קצת מספרים. ההתקנה הבסיסית של תוכנת פיננדה צורכת כ 100 מגה בייט. כל פרופיל חדש שתיצרו יתחיל מ- 10 מגה בייט וכמובן ככל שתוסיפו נתונים (תנועות, דוחות וכו') השטח שיידרש בדיסק יגדל. על אף שלא מדובר בנפח גדול במיוחד, פיננדה מעמידה לרשותכם כלים שיעזרו לכם לחסוך במקום.

ניקוי היסטוריה

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא להשתמש במנגנון ניקוי ההיסטוריה של פיננדה. בכל פעם שאתם מעדכנים חשבון נתוני העדכון נשמרים לכם כך שתוכלו לראות בעתיד מה פיננדה קיבלה מהמוסד הפיננסי (זמין תחת תפריט טעינת נתונים – כפתור הטעינות ההיסטוריות). באופן דומה בכל פעם שאתם מפיקים דוח הוא נשמר לכם כך שבעתיד תוכלו לראות אותו (מסך ניתוח הפעילות – כפתור דוחות היסטוריים). כל ההיסטוריה הזו שנשמרת עבורכם תופסת כמובן מקום על גבי הדיסק הקשיח. פיננדה מאפשרת לכם לנקות את ההיסטוריה הזו בקלות. חשוב לציין כי ניקוי ההיסטוריה לא יפגע בנתונים הפיננסיים שלכם – פעולת הניקוי משפיעה אך ורק על היכולת לשחזר ריצות היסטוריות ואינה משפיעה על הנתונים. לביצוע ניקוי ההיסטוריה ניגש לאפשרות הקובץ שבתפריט העליון ונבחר באפשרות ניקוי היסטוריה. בחלון שייפתח תוכלו לבחור איזו תקופה ברצונכם לנקות – ככל שהתקופה תהיה ארוכה יותר תוכלו לפנות יותר מקום והניקוי המירבי יושג אם תבחרו למחוק את כל הריצות.

אם אתם משתמשי מחשב מנוסים ישנה דרך נוספת – תוכלו לבדוק שבספריות הפרופילים שלכם אין קבצי גיבוי. במרבית המקרים מדובר בקבצים קטנים שכמעט ולא ישפיעו על גודל המקום שפיננדה צורכת אבל ייתכנו מקרים בהם לקבצים אלה יהיה נפח משמעותי יותר וכיוון שהם אינם נחוצים תוכלו למחוק אותם. לפני שנסביר איך לעשות זאת נציין שאם אינכם בטוחים ב 100% שאתם יודעים מה לעשות ואיך לעשות זאת עדיף להימנע מצעד זה – אם תמחקו את הקבצים הלא נכונים זה עלול להזיק לנתונים שלכם ואף לגרום לכך שפיננדה לא תוכל לעבוד.

למחיקת קבצי הגיבוי ניגש לספריית הפרופיל שלנו. אם אינכם יודעים את מיקומה תוכלו לאתרו בתיבת האודות שנגישה דרך תפריט העזרה של פיננדה. בכל פרופיל תוכלו למצוא את הספריות DDB, FDATDB, METADB וקבצי הגיבוי המיותרים עלולים להופיע בכל אחת משלושת הספריות האלה. היכנסו לאחת מהספריות האלה ובידקו האם יש שם קבצים עם אחת מהסיומות הבאות: bbk, dbk, ibk – אלו הם קבצי גיבוי ותוכלו למחוק אותם.