פוסט זה מתייחס לתוכנת המחשב של פיננדה שהפצתה הסתיימה בשנת 2016 והיא כבר אינה נתמכת – הפוסט הוא חלק מהארכיון ותוכנו אינו רלוונטי
פיננדה מתייחסת למספר סוגים של יתרה. לא חייבים להבין את ההבדלים בין סוגי יתרות אלה אבל הבנה זו יכולה לתרום לכם בהבנת הפעילות הפיננסית שלכם.

כשאתם רואים את פירוט תנועות הבנק שלכם במסך ניהול תנועות בפיננדה מופיעה עמודת "יתרה מחושבת" שמציגה לכם את יתרת החשבון שלכם. היתרה המחושבת נוצרת על ידי פיננדה על ידי חישוב יתרת החשבון בהתאם לפעולה שמבוצעת. אם למשל מבוצעת פעולת זכות בסכום של 50 ש"ח ויתרת החשבון שלכם לפני ביצוע הפעולה היתה 200 ש"ח – היתרה המחושבת תציג לכם יתרה של 250 ש"ח בשורת תנועה זו. בחישוב זה פיננדה מסתמכת על היתרה הקודמת שלכם כאשר יתרת הפתיחה של החשבון (כלומר היתרה לפני הפעולה הראשונה שלכם) נקבעה בעת עדכון הנתונים הראשון שבוצע לחשבון.

בנוסף באפשרותכם לראות בטבלת התנועות את היתרה כפי שדיווח הבנק לפיננדה. לשם כך ליחצו על כפתור האפשרויות הנוספות במסך ניהול התנועות (גלגל שיניים צהוב מימין לתיבת החיפוש שמעל הטבלה) וסמנו את האפשרות להציג יתרה מדווחת. עם סימון התיבה תיתווסף עמודת היתרה המדווחת לטבלת התנועות.

ברוב המקרים היתרה שפיננדה מחשבת תהיה זהה ליתרה כפי שהבנק דיווח אבל אם יש בעיה פיננדה תציג לכם דגל אדום בשורת התנועה הבעייתית ליד יתרת החשבון – במקרה שכזה מומלץ לעקוב אחר ההסבר שבקישור זה כדי לפתור את הבעיה.

היתרה המחושבת נותנת לפיננדה את האפשרות לעזור לכם להבין את הפעילות הפיננסית ולא רק להציג לכם אותה. אם אתם מתכננים תנועות אז באמצעות היתרה המחושבת פיננדה תוכל להציג לכם מה תהיה יתרת חשבונכם בעקבות הפעולות שתכננתם. בנוסף זה עוזר לכם לאתר בעיות נדירות שמתרחשות בעדכון הנתונים מאתר המוסד הפיננסי (אם נדלק הדגל האדום).

טבלת התנועות של כרטיס אשראי לא מציגה את עמודת היתרה המחושבת בתצוגה הרגילה שלה, אך בעזרת כפתור האפשרויות הנוספות שציינו קודם תוכלו להוסיף את עמודת היתרה המחושבת. בכרטיסי אשראי מציגה היתרה המחושבת את החוב הנוכחי שלכם לחברת כרטיסי האשראי בהתאם לתנועות שנטענו לפיננדה (יש לשים לב שאם היו לכם תנועות עם חוב מתגלגל לפני שהתחלתם להוריד את הנתונים לפיננדה זה לא ישתקף ביתרה המחושבת). בכרטיסי אשראי ללא גלגול עסקאות קרדיט היתרה המחושבת צריכה להתאפס בכל תשלום של העברה לחברת כרטיסי האשראי כי אין לכם חוב (הבהרה – בחוב הכוונה היא לא להתחייבויות עתידיות דוגמת תשלומים אלא לחובות שנזקפו עקב פעולות בעבר).

כדאי לציין שיתרת הפתיחה של החשבון קובעת מהי יתרת החשבון לפני הפעולה הראשונה שלו. כשמעדכנים נתונים אוטומטית מאתרי המוסדות הפיננסיים פיננדה תחשב אותה (בעת העדכון הראשון) אבל אם אתם טוענים נתונים ידנית חשוב לשים לב שהערך שלה ייקבע נכון. כדי לערוך את יתרת הפתיחה יש לסמן את החשבון המדובר במסך ניהול תנועות וללחוץ על כפתור עריכת החשבון שמופיע בצד שמאל של טבלת החשבונות.

לסיום נציין שהערכים שמוצגים בפיננדה לגבי מצב החשבון – במסך תמונת המצב ובטבלת החשבונות שבמסך ניהול תנועות – הם הערכים כפי שקיבלה פיננדה מאתר המוסד הפיננסי ולא הערכים המחושבים של פיננדה. בחשבונות בנק פיננדה מציגה את היתרה הנוכחית כפי שדווחה על ידי הבנק ובכרטיסי אשראי מוצג החיוב הקרוב כפי שדווח באתר חברת כרטיסי האשראי.