שלום לכל חברי קהילת פיננדה,
ביום חמישי, 8.11.2018, בוצע עדכון לאתר כאל שבעקבותיו נחסמה הגישה של חברת פיננדה. החסימה בוצעה במספר דרכים ומנעה מאיתנו את הגישה לעדכן את חשבונותיכם מאתר זה. העדכון מאתר כאל חזר לפעילות ביום ראשון 18.11.2018 ולאורך הדרך אנחנו פרסמנו הודעות ועדכונים בנושא בדף הפייסבוק שלנו. כרגיל פעלנו בצורה שקופה ועשינו כמיטב יכולתנו להביא לפתרון הבעיה בהקדם.

אנו בפיננדה נמשיך לסייע לעשרות אלפי המשתמשים שלנו לשלוט בהוצאות, לתכנן יעדים, לנהל תקציב ולחסוך לדברים שחשובים באמת!

כחלק ממאמצינו ניסינו לפנות לחברת כאל, כולל להנהלה הבכירה, בכדי להסדיר מולם את הנושא ובמקביל פעלנו גם במישור הטכני. נזכיר שלפני כשנה וחצי היה ניסיון של בנק מזרחי-טפחות לחסום את פיננדה. גם אז הנושא פורסם בדף הפייסבוק שלנו ולאחר פניות רבות שהבנק קיבל מלקוחות שלו, שהם גם משתמשים של פיננדה, העדכון חזר לפעילות בתוך פחות משבוע.

לגישתנו הנתונים הפיננסיים שייכים לכם, המשתמשים, ואתם הם שמחליטים להעניק לפיננדה את הגישה. לצערנו, יש מי שמתנגדים לכך. נציין שפיננדה לוקחת חלק בפורום הפינטקים של בנק ישראל ואנו מעודדים את החקיקה וההסדרה של נושא הגישה המתקדמת והמאובטחת לנתונים פיננסיים. אלו הם צעדים ארוכי טווח אבל כבר כיום ברור לכולם שהנתונים הפיננסיים הם שלכם המשתמשים ושיש לכם את הזכות להעניק גישה מאובטחת לגורמים שלישיים כמו פיננדה.

ידוע לנו שחלק מצומצם מהמשתמשים עדיין נתקל בבעיות ואנו ממשיכים בפעולות לשיפור העדכון מאתר זה. אנו גם מקוים שמשך העדכון מאתר כאל יתקצר באופן משמעותי במהלך השבועות הקרובים לאור הפעולות שאנו נוקטים.

תודה לכל המשתמשים שפנו אלינו עם הצעות לסיוע או סתם עם מחמאות וזריקות עידוד. אנו בפיננדה נמשיך לסייע לעשרות אלפי המשתמשים שלנו לשלוט בהוצאות, לתכנן יעדים, לנהל תקציב ולחסוך לדברים שחשובים באמת!

שי י. בוסל
מייסד ומנכ"ל פיננדה