שלום לכל חברי קהילת פיננדה,
שמחים לעדכן שאפליקציית הדור הבא של פיננדה הולכת ומתקרבת! אפליקציית הדור הבא נמצאת בביטא סגורה כבר תקופה ארוכה ואנו רוצים להודות לכל המשתמשים שלוקחים חלק בביטא ומסייעים לנו בשיפור האפליקציה. המשובים הרבים וההתייחסויות המעמיקות שקיבלנו ממשתמשי הביטא סייעו לנו לאורך הדרך לשפר את האפליקציה שתושק בקרוב. בהמשך לפוסט שפרסמנו על תוכניותנו לשנת 2019 ולעדכונים שפרסמנו בדף הפייסבוק שלנו רצינו לשתף אתכם בגורמים העיקריים שהשפיעו על התוכניות שלנו וקצת במה שצפוי בגרסה הראשונה של האפליקציה החדשה.

נתחיל בהתייחסות ליוזמת הבנקאות הפתוחה, שנועדה להסדיר את האופן בו לקוחות בנקים וחברות כרטיסי אשראי משתפים צדדים שלישיים, דוגמת פיננדה, במידע הפיננסי שלהם. חברת פיננדה מלווה ומעודדת את יוזמת הבנקאות הפתוחה ולוקחת חלק בפורום הפינטקים של בנק ישראל מיום הקמתו. יוזמת הבנקאות הפתוחה באה כחלק מיישום החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל ובתוכניתה המקורית כבר היתה אמורה לצאת לדרך, אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד…יוזמת הבנקאות הפתוחה תלויה בין היתר בחקיקה, שמתעכבת לאור המציאות הפוליטית של התקופה האחרונה וסימני שאלה רבים ניצבים בהמשך דרכה.

לא ניכנס בפוסט זה לתיאור הרשויות השונות שמעורבות ביוזמה ושלל ההיבטים שכרוכים בתהליך, אבל נציין שאנו בפיננדה מספקים שירותים פיננסיים לעשרות אלפי לקוחות אפליקציית MyFinanda וכן לארגונים פיננסיים ומכאן שליוזמת הבנקאות הפתוחה יש השפעה רבה על מהלכינו. לאור זאת נאלצנו להתאים את התוכניות שלנו בכדי לבחון את התקדמות הרגולציה והחקיקה בנושא והדבר מהווה סיבה משמעותית לעיכוב בהשקת אפליקציית הדור הבא. בין היתר נוכחנו לגלות שיוזמת הבנקאות הפתוחה, שנועדה להביא להגברת התחרותיות וצמצום הריכוזיות, עשתה דרך ארוכה מאותה תכלית מוצהרת. נכון להיום, ובניגוד לאותה תכלית של הגברת התחרותיות וצמצום הריכוזיות, באפריל הקרוב היוזמה צפויה לצאת לדרך כשהיחידים שיוכלו לקחת בה חלק הם הבנקים. פיננדה וכל יתר הגופים (פינטקים) יאלצו להמתין למועד לא ידוע.

אז מה צפוי כעת? אי הוודאות סביב הרגולציה בכלל ויוזמת הבנקאות הפתוחה בפרט תמשיך ללוות אותנו ולמרות מצב זה החלטנו להמשיך להתקדם עם התוכניות שלנו. בתקופה הקרובה נשיק את אפליקציית הדור הבא לכלל לקוחותינו ונפרסם עדכונים למדיניות הפרטיות שלנו. כצעדי הכנה עדכונים אלה יכללו גם התייחסות לבנקאות הפתוחה.

האפליקציה החדשה הינה יפה יותר, כיפית יותר וחכמה הרבה יותר וכבר זוכה למשובים נלהבים בקרב משתמשי הביטא שלנו. האפליקציה נותנת מענה ליכולות שאתם כבר מכירים מהאפליקציה הנוכחית שלנו רק בצורה חדשנית יותר. מעבר לשיפורים בחוויית המשתמש האפליקציה גם בנויה לטפל בכמויות גדולות יותר של נתונים ומאפשרת למשל הצגת כמות משמעותית יותר של תנועות, כך שכל משתמשי האפליקציה, משתמשי הפרימיום ומשתמשים חינמיים כאחד, יזכו בשדרוג יכולות ושיפור ניכר.

רוצים להתעדכן ולדעת עוד על התוכניות שלנו להמשך? מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק שלנו, בו אנו מפרסמים את כל החדשות והעדכונים של MyFinanda.

מקוים שתאהבו את האפליקציה החדשה ושתמשיכו להפיק את המירב משימוש בפיננדה ולחסוך יותר!