תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: כמה כסף הכנסנו בחודש הקודם? סביר להניח שהתשובה ישר קפצה לכם לראש. עכשיו תנסו לענות על השאלה הזו: כמה כסף הוצאנו בחודש הקודם? פתאום התשובה לא קופצת…

מעטים האנשים שיוכלו לענות על שאלה זו – אצל רובנו התשובה לשאלה לוטה בערפל. כן – כמה שזה יישמע מוזר הרוב הגדול פשוט לא יודע להגיד כמה כסף יצא בחודש הקודם ועוד פחות מזה יידעו כמה צפוי לרדת בחודש הבא.

עוד לפני שנדבר על דרכים לחסוך, עוד לפני שנזכיר את המושג תקציב, כל אחד מאיתנו צריך להיות מסוגל לענות על השאלה הבסיסית: מהי רמת ההכנסות וההוצאות החודשית שלי? בפוסט זה אתאר בקצרה למה חשוב שנדע לענות על השאלה המכרעת הזו ואחרי שתשתכנעו בכך אסביר מדוע המשימה הזו היא כמעט בלתי אפשרית בימינו ללא עזרת הטכנולוגיה.

כל אחד מאיתנו צריך להיות מסוגל לענות על השאלה הבסיסית: מהי רמת ההכנסות וההוצאות החודשית שלי?

לכולנו יש חלומות ושאיפות – בית, חינוך לילדים, אוטו, טיול ומה לא – המשותף לרבות מהשאיפות שלנו הוא הצורך במימון, או במילים אחרות – כסף. אבל כפי שחלקנו הגדול שם לב, לכסף יש נטייה מוזרה – להיעלם. לא סתם אנו מתקשים לענות על השאלה כמה הוצאנו – אנחנו משלמים ביום-יום לכל כך הרבה גורמים שפשוט קשה לזכור בסוף החודש למי שילמנו וכמה.

מה שחשוב להבין הוא שבין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא – כולנו עוסקים כל הזמן בניהול הפיננסי – של עצמנו, של המשפחה וחלקנו גם של העסק – ובעצם ההחלטות שאנחנו מקבלים מידי יום אנחנו מעצבים וקובעים את עתידנו הפיננסי. השאלה המרכזית היא איך אנחנו עושים את זה. אם לא נתנהל בצורה מושכלת ולא נהיה בשליטה, הכסף פשוט יתאדה. אז למה מעניין אותנו מהי רמת ההכנסות וההוצאות החודשית? כי בלי שנדע להתחיל לענות על השאלה הזו יהיה לנו מאוד קשה להבין מה המצב שלנו ולהתחיל לתכנן ולפעול בצורה מושכלת. התשובה לשאלה זו מספקת לנו את הלבנה הבסיסית של הניהול הפיננסי שלנו. כדי שנבין אם אנחנו נכנסים לגרעון שרק הולך ותופח או אם אנחנו מצליחים לחסוך משהו, כדי שנבין מה צפוי לנו בעוד חודש, שנה או חמש שנים, כדי שנוכל לתכנן כמה אנחנו רוצים לחסוך ואיך אפשר להשיג את זה, כדי לענות על שאלות אלה ואחרות אנחנו צריכים להתחיל להבין מה המצב שלנו ונקודת הפתיחה היא ההבנה מהי רמת ההכנסות וההוצאות החודשית שלנו.

כולנו עוסקים כל הזמן בניהול פיננסי ובעצם ההחלטות שאנחנו מקבלים מידי יום אנחנו מעצבים וקובעים את עתידנו הפיננסי. השאלה המרכזית היא איך אנחנו עושים את זה

אז איפה הבעיה? הבעיה היא שבמציאות שבה אנו חיים זו לא שאלה שקל לענות עליה – אנחנו מחזיקים במספר כרטיסי אשראי ויש לנו יותר מחשבון בנק אחד, אנחנו משלמים בשיקים, מזומן ועסקאות בתשלומים או עסקאות קרדיט מתגלגלות ואם ננסה לעקוב אחרי כל הפעולות שאנחנו עושים נמצא את עצמנו מנהלים אינספור רישומים וכנראה שנתייאש מהר מאוד. עם מציאות כלכלית שכזו קשה מאוד לקבל תמונת מצב כוללת וברורה על מצבנו ובלי זה תכנון ועיצוב עתידנו הם משימה כמעט בלתי אפשרית. למקום הזה נכנסת פיננדה שמאפשרת לכם גם להוריד את הפעולות שלכם מאתרי המוסדות הפיננסיים השונים, גם לנהל פעולות באופן ידני (למשל ניהול המזומן) וגם להבין את מה שקורה עם הכסף ולנהל אותו בצורה מושכלת – והכל בלחיצת כפתור. מרגע שתתקינו אותה פיננדה תדע לספק לכם את התשובה לשאלה על רמת ההכנסות וההוצאות החודשית בתוך מספר רגעים. את התשובה תראו במחוונים, מעין "מדי מהירות" לפעילות הפיננסית שלנו, וכדי לעבור על כל התנועות ולראות איך פיננדה הגיעה למספרים שהיא מציגה תוכלו להפיק דו"ח הכנסות והוצאות שגם יציג לכם את הממוצע החודשי. פיננדה יודעת לעשות את הכל פשוט, חכם ובלחיצת כפתור ולהציג לכם את התמונה המלאה.

למקום הזה נכנסת פיננדה שמאפשרת לכם גם להוריד את הפעולות שלכם מאתרי המוסדות הפיננסיים השונים, גם לנהל פעולות באופן ידני (למשל ניהול המזומן) וגם להבין את מה שקורה עם הכסף ולנהל אותו בצורה מושכלת – והכל בלחיצת כפתור