פוסט זה מתייחס לתוכנת המחשב של פיננדה שהפצתה הסתיימה בשנת 2016 והיא כבר אינה נתמכת – הפוסט הוא חלק מהארכיון ותוכנו אינו רלוונטי
האם אתם יודעים כמה הוצאתם החודש ועל מה? כמה אתם מצליחים לחסוך? או בקיצור – איפה הכסף שלכם? בעולם הדיגיטלי בו קל כל כך להוציא ולהעביר כסף, קל לאבד שליטה. כדי להחזיר את השליטה לידיים שלכם ולחסוך עבור הדברים שחשובים באמת צריך לנהל את התקציב המשפחתי או תקציב העסק בחוכמה.

במילותיה של ויקיפדיה, תקציב הוא כלי ניהולי שמטרתו תכנון הוצאות והכנסות בתקופה מסוימת לפני תחילת הפעילות. תכנון תקציבי מתבצע לתקופות מוגדרות – שנה, רבעון, חודש וכד' – וניתן לבצע תכנון תקציבי למשך חייו של פרויקט מסוים (למשל תקציב עבור חופשה מתוכננת).

מי מאיתנו לא מכיר את הצורך והחשיבות של ניהול תקציב – זה עולה בפגישות עם יועצים פיננסיים ויועצים לכלכלת המשפחה ומופיע בכל מדריך בסיסי לניהול פיננסי. ניהול תקציב דורש מאיתנו לעקוב אחר כל הפעילות שלנו, להבין מהן ההוצאות וההכנסות שלנו, לבנות תכנון אמיתי ויעיל ולא פחות חשוב – לבדוק כל הזמן את התכנון מול הביצוע שלנו. ברור שבעזרת ניהול יעיל נוכל לדעת בכל רגע נתון איפה הכסף שלנו, להעריך כמה כסף יהיה לנו בעתיד ולתכנן איך נשתמש בו. זה יאפשר לנו לשלוט בהוצאות בצורה מושכלת, לבחור מהיכן לקצץ ולחסוך עבור הדברים שחשובים לנו. בטח עכשיו אתם חושבים "קל להגיד, קשה לבצע…", אז בואו תראו איך פיננדה עושה לכם את זה פשוט וקל (ותשמחו לדעת שחלק ניכר של העבודה מתבצע באופן אוטומטי).

יכולת ניהול התקציב של FinanDa מאפשרת לקבוע מסגרת תקציבית בקלות, לעקוב אחר ביצועה הן ברמת ההכנסות, ההוצאות והחסכונות והן בתקופות שונות (חודש, רבעון, שנה). תוך הסתמכות על סיווג התנועות שלכם, שמבוצע באופן אוטומטי, פיננדה אפילו תבנה לכם הצעה למסגרת תקציב בהתבסס על פעילותכם ההיסטורית. פיננדה מעניקה לכם גמישות מלאה כך שבכל שלב תוכלו לעדכן את התקציב שתכננתם ולהביא לידי ביטוי הוצאות בלתי צפויות או הכנסות נוספות. פיננדה גם מאפשרת לכם לתכנן מספר תקציבים שונים כך שתוכלו לבנות תקציב לכל מטרה שתרצו (למשל תקציב הוצאות מיוחד לחופשה בחו"ל).

תכנון תקציב בפיננדה - עוזרים לכם לחסוך לדברים החשובים באמת

תכנון תקציב בפיננדה – עוזרים לכם לחסוך לדברים החשובים באמת

איך זה עובד? אחרי שהתקנתם את פיננדה ועדכנתם את נתוני כל החשבונות וכרטיסי האשראי שלכם אתם מוכנים ליצור תקציב חדש. ניגש למסך התקציב, נלחץ על הכפתור "ניהול תקציבים" ונבחר ב"תקציב חדש". ניתן שם לתקציב (למשל "תקציב משפחת ישראלי") ונלחץ על "תכנון אוטומטי". בתיבה שתיפת ניתן לפיננדה לסרוק את השנה שמסומנת – פיננדה תבחן את הביצועים שלנו ותציע תקציב שמסתמך על ביצועים אלה. נלחץ על "אשר" כדי להוסיף את התכנון המוצע. רוצים להוסיף תכנון חדש? אין בעיה – נלחץ על "הוסף תכנון לענף" ונוסיף אותו. בשלב זה תיבת ניהול התקציבים תציג לנו את התקציב שיצרנו ותאפשר לנו לשנות כל ערך שמתוכנן בחודש כלשהו. כשנסיים נלחץ על "סגור" וסיימנו ליצור את התקציב החדש שלנו! הסבר מפורט יותר על בניית התקציב מופיע בקישור זה.

מה עכשיו? כעת כשכבר יש לכם תקציב שתכננתם תצטרכו לנהל אותו – לעקוב אחריו באופן שוטף, לעדכן במידת הצורך את התכנון שלנו לחודש מסויים ולהתאים את הפעילות שלנו כך שתתאים למסגרת המתוכננת. מסך תמונת המצב של פיננדה מציג לכם בצורה גרפית את התכנון אל מול הביצוע שלכם להוצאות, הכנסות וחיסכון. במסך התקציב תוכלו לראות את הנתונים האלה פרטנית לכל אחד מהענפים שתכננתם. רוצים עוד? דו"ח ניתוח התקציב הוא דו"ח משלים שיאפשר לכם פילוחים וניתוחים שונים מעבר למה שמציע מסך התקציב. בין היתר תוכלו להשתמש בדו"ח כדי:

✓ לבחור תקופות מותאמות אישית למעקב אחר התקציב
✓ לעקוב אחר ההוצאות ברמת קבוצות הענפים בלבד (ללא פירוט ענפים)
✓ לראות מייד איפה חרגנו בתקציב ובכמה
✓ לקבל פירוט מלא של כל התנועות שבאו לידי ביטוי בתקציב שנבדק

לסיכום, בין אם אתם משפחה או בעלי עסק קטן אנו מקווים שפיננדה תעזור לכם לנהל את תקציבכם בחוכמה. אנו מזמינים אתכם להתנסות בחינם במהדורות המתקדמות, לתכנן את תקציבכם, לעמוד ביעדים ולהגשים את חלומותיכם. בהזדמנות זו אנו גם מודים לכל חברי קהילת פיננדה שניהלו את תקציבם בפיננדה במשך השנים ועזרו לנו להמשיך ולשפר את יכולות ניהול התקציב של פיננדה.