קיבלתם תלושי מתנה ממקום העבודה? רכשתם תלושי קניה בהנחה? חג הפסח הבא עלינו לטובה הוא הזדמנות מצויינת לתאר איך להשתמש באפליקציית פיננדה לטיפול בתלושים

תלושים שקיבלנו במתנה

נניח לדוגמה שקיבלנו תלושי שי בסך 200 ש"ח. ניגש למסך "הארנק שלי" ונוסיף תנועת מזומן חדשה בסכום של 200 ש"ח בענף "שונות – הכנסות". בשדה התיאור כדאי להוסיף טקסט שממנו נבין מייד במה מדובר, למשל "תלושי מתנה מהעבודה". כאשר נעשה רכישה עם התלושים האלו נוסיף אותה גם כן לארנק. נניח שכעבור שבוע אנחנו משתמשים בתלושים האלה לקנייה בסך 100 ש"ח בסופר – ניגש לארנק בפיננדה ונוסיף תנועה חדשה בסך 100 ש"ח בענף "קניות – מוצרי מזון".

מה הרווחנו? כיוון שאנחנו מוסיפים לארנק כל רכישה עם התלושים, הרי שאנחנו ממשיכים לעקוב אחר הפעילות הפיננסית שלנו והיא תבוא לידי ביטוי בכל הסיכומים והניתוחים בפיננדה. התיעוד הזה מבטיח שהמידע שלנו שלם ולא יהיה מצב שבו נחשוב למשל שהוצאנו בחודש מסויים פחות על קניות בסופר כיוון שלא תיעדנו את הרכישה בתלושים. הוספת התלושים להכנסות שלנו משקפת בצורה הנכונה את אופי הפעילות הפיננסית ותביא את המתנה שקיבלנו לידי ביטוי.

תלושים שרכשנו בהנחה

נסביר את הטיפול בדוגמה הבאה: נניח ששילמנו 90 ש"ח כדי לקבל תלוש בשווי 100 ש"ח (כלומר קנינו את התלוש ב 10% הנחה). את סכום החובה בסך של 90 ש"ח נסווג כ"העברות שונות". זהו ענף מסוג "העברה" ובכך אנחנו מנטרלים את הפעולה הזו מההוצאות שלנו – רכישת התלוש איננה הוצאה כי בסך הכל המרנו שטר של 90 ש"ח בתלוש של 100 ש"ח. כלומר הכסף נשאר אצלנו, רק בצורה אחרת. כיוון שבארנק שלנו יש עכשיו תלוש בשווי 100 ש"ח שהחליף את השטר של 90 ש"ח אנחנו נוסיף לארנק שלנו סכום של 10 ש"ח שנסווג כהכנסה תחת הענף "שונות – הכנסות" ובתיאור נציין למשל "הנחה בגין רכישת תלושים".

כמו במקרה של תלושים שקיבלנו במתנה, שמוסבר למעלה, גם כאן נתעד כל רכישה שאנחנו עושים עם התלושים בארנק של פיננדה ושוב נרוויח ניהול ומעקב פיננסי אמינים שייתנו לנו תמונה ברורה של הפעילות הפיננסית שלנו ויעזרו לנו לחסוך.

פסח שמח!